کاهش خطر ابتلا به آب مروارید در مردان با مصرف مولتی ویتامین ها

کاهش خطر ابتلا به آب مروارید در مردان با مصرف مولتی ویتامین ها

یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد مصرف طولانی مدت روزانه مکمل های مولتی ویتامین می تواند به کاهش خطر ابتلا به آب مروارید در مردان کمک کند.
این گروه تحقیقاتی که ریاست آن را دکتر ویلیام کریستن از دانشکده پزشکی هاروارد در آمریکا بر عهده داشت، اعلام کرده که مطالعه قبلی ، ارتباط میان مصرف مکمل های مغذی و سلامت چشم را نشان داده است.
اما محققان متذکر شده اند که اطلاعات بسیار محدودی در رابطه با ارتباط میان مصرف طولانی مدت مکمل های مولتی ویتامین و خطر ابتلا به بیماری های چشمی وجود دارد.
محققان برای بررسی های بیشتر ۱۲ هزار و ۶۴۱ پزشک مرد آمریکایی را که ۵۰ سال و یا بیشتر سن داشتند مورد مطالعه قرار دادند.
تمامی این افراد در یک مطالعه بهداشتی شرکت کرده بودند که وضعیت سلامتی آنها را در فاصله زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۱ بررسی کرده بود.
نیمی از این مردان هر روز مولتی ویتامین و مکمل های ویتامین سی، ویتامین ایی و مکمل های بتا کاروتن و نیمی دیگر دارونما مصرف کرده بودند.
محققان افراد مورد مطالعه را بطور متوسط ۱۱.۲ سال مورد پیگیری قرار دادند و متوجه موارد جدیدی از ابتلا به آب مروارید مرتبط با سن در هر دو گروه شدند.
بر اساس نتایج این مطالعه، در گروهی که دارونما مصرف می کردند ۹۴۵ مورد جدید ابتلا به آب مروارید و در گروهی که مولتی ویتامین مصرف می کردند ۸۲۷ مورد جدید ابتلا به آب مروارید گزارش شد.
محققان نتیجه گرفتند که مصرف طولانی مدت روزانه مولتی ویتامین ها با کاهش ۹ درصدی خطر ابتلا به آب مروارید در مردان ارتباط دارد.
یافته های این مطالعه در مجله Opthalmology منتشر شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا