صفحه اصلی دوره بازکردن همه
4 از 4

۱۳۹.اصل تشویق(قسمت دوم)

متن

بسم الله الرحمن الرحیم
کارشناس: استاد تراشیون
عنوان: سواد رسانه‌ای(قسمت اول)

امروزه در حال سپری کردن نسل رسانه‌ها هستیم. در زمانه‌ای قرار گرفته‌ایم که نسل و خانواده و فرزندان و جامعه ما در احاطه رسانه‌ها قرار دارند.
اگر فکر کنیم در می‌یابیم که: رسانه‌ جزئی از زندگی ما شده است. جزئی از ساعات شبانه‌روز ما به پای رسانه‌ها صرف می‌شود.
امروز:
• نیازهای تفریحی‌ را از رسانه‌ها دریافت می‌کنیم.
• آموزش‌هایمان را از رسانه‌ها دریافت می‌کنیم. (مخصوصا در ایام کرونا که دانش‌آموزان و دانشجویان مجبور شدند که برای دریافت آموزش و تحصیل به فضای رسانه کوچ کنند.)
م فعالیت‌های اقتصادی را از طریق فضای مجازی پیش می‌بریم.
• فعالیت‌های دینی و اعتقادی از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود.

نکته‌ ۱: باید بدانیم که رسانه‌ها هم سفید و هم سیاه هستند. (هم بخش مفید و هم بخش مضر دارند.)!!!
آن چیزی که باعث می‌شود فرزندان ما را به سمت بهره‌ بردن خوب از رسانه‌ها ببرد، آشنایی به واژه‌ی سواد رسانه‌ای است.
در مورد سواد رسانه‌ای، اگر نگوییم که لازم‌تر از سواد خواندن و نوشتن است قطعا در عرض آن در حال حرکت است.
فرزند ما اگر سواد خواندن و نوشتن بداند ولی سواد رسانه‌ای نداشته باشد، کم‌سواد به حساب می‌آید.
سطح سواد فرزند باید متناسب با سواد روز دنبال بشود.
هدف از سواد رسانه:
بچه‌ها بتوانند به همراه سواد رسانه‌ای از فضای مجازی و رسانه‌ها، استفاده‌های هوشمندانه‌ای ببرند. یعنی از قسمت سفید رسانه استفاده کنند.

محتوای درس
اسکرول به بالا