آیا کتاب بیان نسخ شده است؟

آيا کتاب بيان نسخ شده است؟

بهائیان معتقدند که با نزول کتاب مقدس، کتاب بیان نسخ شده است و در این خصوص بیان می دارند:
” لکن بهائیان کتاب اقدس را ناسخ کتاب بیان می دانند…”
( گنجینهء حدود و احکام – صفحه ۲۷۲- عبدالحمید اشراق خاوری- ۱۲۸ بدیع)
 
در حالیکه  بهاء الله اظهار داشته:
” و لکن باین مقرّ که باختیار او کلّ کتب ناطق است نسبت داده‌اند که احکام بیان را نسخ نموده  الا لعنه اللّه علی القوم الظّالمین  مع آنکه بنصّ بیان این ظهور مختار بوده و خواهد بود و جمیع بیان بذکر و ثنایش ناطق و بظهورش مبشّر…”
با توجه به  مطالب فوق  بهاء الله  برخی مخالفانش را که به او “نسبت داده اند که احکام بیان را نسخ نموده ” نفرین کرده است.( اقتدارات- صفحه ۱۰۳)
 
بهائیان در ارتباط با مطالب فوق بیان می دارند که :” حضرت بهالله مختار است اگر اراده فرمود احکام بیان را نسخ می کنند. تا وقتی که این آیات نازل شد هنوز نسخی در میان نبوده که دشمنان لعنت شده اند بعداً با ظهور کتاب اقدس که احکام امر بهائی است همه احکام بیان نسخ شد.”
 
در پاسخ به شبهه ی  فوق بایستی بیان داشت که:
۱-  در قسمت اول کسانی  که به بهاء الله نسبت داده‌اند که احکام بیان را نسخ نموده لعنت شده اند ? حال  آیا عقلانی است که در آینده (با نزول اقدس) خود بهاء الله چنین کاری را انجام دهد و مشمول لعنت گردد؟
 
۲- فرض بگیریم که ادعای شما صحیح باشد. پس بایستی بپذیریم که حضرت بهاء الله قبل از ظهور کتاب اقدس ? سعی بر از بین بردن تمامی کتب غیربابی را داشتند(باید به دستور باب کلیه کتب علمی جهان در هر رشته به کلی از ین برده شود، جز کتبی که در ترویج امر او بنویسند ( بیان فارسی- صفحه ۱۹۸) ) و …
 
در همان اقتدارات ? بهاء الله بیان می دارد:
” با اینکه کل میدانند که باین ظهور اعظم ما نزّل فی البیان ثابت و ظاهر و محقّق شده و اسم اللّه مرتفع گشته و آثار اللّه در شرق وغرب انتشار یافته و بیان فارسی مخصوصاً در این ظهور امضا شده  مع ذلک متّصلاً نوشته و مینویسند که بیانرا نسخ نموده‌اند که شاید شبهه ای در قلوب القا شود و معبودیّت عجل محقّق گردد . “( اقتدارات-صفحه- ۴۵)
 
با توجه به بیانات بهاء الله نتیجه  می شود که کتاب بیان نسخ نشده است و احکام آن بایستی اجرا شود.
 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا