اسم من ((آلبالو)) است !

اسم من ((آلبالو)) است !

ما دو برادریم یکی بنام آلبالو و یکی بنام گیلاس .برای چاقها نعمت بزرگی هستم .
در هسته و دمم خواص بسیاری هست
ماسک برادرم گیلاس برای زیبایان بسیار مفید است
ما دو برادر هستیم یکی به نام آلبالو و دیگری گیلاس و از ترکیبمان آلبالو گیلاس به عمل آمده است . به من آلوبالو و آلو بو علی هم گفته اند. رنگ من سرخ است ولی برادرانم گیلاس به رنگهای صورتی سرخ – زرد و سیاه ظاهر شده اند. طعم من ترش و برادرانم شیرین و گاهی میخوش می باشند همه ما برادران سرشار از ویتامین های آ – ب – د – و ث هستیم موادی مانند منیزیم – کلسیم و آهن زیاد داریم و کمی هم دارای سدیم و پتاسیم و روی و فسفر می باشیم . ترشی خون را پائین می آوریم . ادرار را زیاد می کنیم و برای مبتلایان به نقرس – رماتیسم و مفاصل شراین غذای مفیدی هستیم .
برادرم گیلاس سینه را نرم می کند. معده را ضد عفونی می نماید. و تخمیر معده را از بین می برد و از این رو یبوست را معالجه می کند و اسهال مخصوصا اسهال خونی را شفا می بخشد، و بسیار سهل الهضم است . برای مبتلایان به مرض چاقی یک غذای ایده آل است و مبتلایان و کسانی که می خواهند لاغر شوند می توانند گیلاس را قبل از غذا میل نمایند. زیرا خوردن گیلاس قبل از غذا شخص را سیر می کند و جلوی اشتها را می گیرد و در عین حال او را چاق نمی نماید و این ، به علت آن است که قند گیلاس با قند انگور متفاوت است و روی همین اصل ، برای مبتلایان به مرض قند بسیار نافع بوده و خوردنش ضرری ندارد، هیچوقت گیلاس را بعد از غذا و سر سیری نخورید. زیرا معده را سنگین و ایجاد تخامه می نماید.من خودم صفرابر خوبی هستم ، قی و اسهال صفراوی را درمان می کنم . عطش و التهاب را کم می کنم و دوست معده و کبد هستم – میوه ی خشک شده من کمی قابض است .
چنانچه مغز هسته مرا گرفته با یک دهم وزنش ، رازیانه جوشانده ، و میل نمایید، سنگهای کلیه و مثانه را از بین میبرد.
صمغ درخت من و برادرانم سینه را نرم می کند و رنگ رخسار را باز کرده ، قلب را جلا می دهد. برای درمان سرفه بهتر است که صمغ را گرفته با آب سرد میل نمایید.
یکی دیگر از مزایای برادرم گیلاس آن است که دم کرده دم آن ادرار را زیاد می کند و این خاصیت او شهرت جهانی دارد.
جوشانده برگ گیلاس در شیر ملین است .
ماسک زیبایی که با گوشت گیلاس تهیه می شود، پوست را نرم و رنگ رخسار را باز می نماید و برای این کار بهتر است که از گیلاسهای درشت خراسانی استفاده کنید و گوشت آنها را روی صورت بمالید و بگذارید مدتی بماند.
گیلاسهای خراسانی که در قشم و میگون کاشته شده و از آب رودخانه شمشک سیراب می شوند، فسفر بیشتری دارند و روی این اصل در مقابل آفات نباتی قدرت مبارزه بیشتری دارند و خوردن آنها مغز را تقویت می نماید. و در اینجا بد نیست بدانید که بزرگترین معدن فسفر دنیا در شمشک قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا