افزایش بصیرت ، قدرت تحلیل و هدایت سیاسی۵

افزايش بصيرت ، قدرت تحليل و هدايت سياسي5

تدبیر ش ۱۶
چهره غرب بویژه آمریکا را که امروز به یک ضد ارزش مبدل شده، بر ملا سازید

     غرب بویژه پس از سردمداری آمریکا، با ستمهای آشکار و رفتارهای بی منطق و استکبار و غرور بی حد و حصر، در جهان اسلام به یک ضد ارزش تبدیل شده است. رفتار آنان با مردم فلسطین و متقابلاً رفتار آنان با دولت خونخوار صهیونیست. موضع آنان در قبال اعتراف رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و متقابلاً موضع آنان در برابر استفاده غیرنظامی ایران از انرژی هسته‌ئی. حمایت آنان از حمله‌ی نظامی بر لبنان و کمک تسلیحاتی و سیاسی به حمله کننده و متقابلاً ضدیت آنان با مدافعان جان برکف لبنانی. باجگیری دائمی آنان از دولتهای عربی و متقابلاً باج دهی همیشگی آنان به رژیم صهیونیستی.حمایت از اهانت‌کنندگان به مقدسات اسلام و حتی افتراء و اهانت صریح بلندپایگان غربی ازقبیل پاپ به این آیین الهی، و متقابلاً جرم شمردن تحقیق و تردید درباره‌ی هولوکاست و کیان صهیونیستی. حمله نظامی و کشتار و ویرانی در عراق و افغانستان بنام دموکراسی، و متقابلاً توطئه بر ضد دولتهای منتخب مردمسالار در فلسطین و عراق و آمریکای لاتین و هر جای دیگری که عوامل آمریکا و صهیونیست بر سر کار نیامده باشند. غوغای مبارزه با تروریسم و متقابلاً گفت و گوی پنهانی و حتی کمک به تروریستهای جرّار در عراق و غیره.. این رفتارهای نامعقول و کین توزانه، بر ملتهای مسلمان حجت را تمام کرده و به بیداری اسلامی کمک رسانده است.   ۳/۱۰/۸۵

علمای شیعه و سنی از کشاندن اختلافـات به سطـوح پایین جامعـه جلوگیری نمایند

     اختلاف بین طرفداران دو عقیده بر اثرتعصبات، یک امرى است که هست و طبیعى است، و مخصوص شیعه و سنى هم نیست. بین فِرَق شیعه، خودشان. بین فِرَق سنى، خودشان. در طول زمان از این اختلافات وجود داشته است. تاریخ را نگاه کنید، مى‏بینید هم بین فرق فقهى و اصولى اهل تسنن – مثل اشاعره و معتزله، مثل حنابله و احناف و شافعیه و اینها – هم بین فرق مختلف شیعه، بین خودشان، اختلافاتى وجود داشته است. این اختلافات وقتى به سطوح پایین _مردم عامى _مى‏رسد، به جاهاى تند و خطرناکى هم مى‏رسد. دست به گریبان مى‏شوند. علما مى‏نشینند با هم حرف مى‏زنند و بحث مى‏کنند. لیکن وقتى نوبت به کسانى رسید که سلاح علمى ندارند، از سلاح احساسات و مشت و سلاح مادى استفاده مى‏کنند که این خطرناک است. در دنیا این همیشه بوده. همیشه هم مؤمنین و خیرخواهان سعى مى‏کردند که مانع بشوند. علما و زبدگان، تلاششان این بوده است که نگذارند سطوح غیرعلمى کارشان به درگیرى برسد مردمِ دور از محیط علمایى، ممکن است دچار توهماتى بشوند، دچار اشتباهاتى بشوند. اما علما نمى‏توانند در این قضیه بى‏تفاوت بمانند. بگویند خوب، اینها عوامند، ما که نمى‏کنیم. نه، علما بایستى خود را مسئول بدانند و تلاش کنند … ما امروز باید خیلى مراقب باشیم که دشمن از این نقطه‏ى حساس – در واقع باید گفت از این نقطه‏ى ضعفى که در دنیاى اسلام وجود دارد – نتواند استفاده کند.        ۲۵/۱۰/۸۵

بـا ارشـاد و انــذار مـردم، از مجـذوب شــدن افراد جاهــل به دام سرویـس‌هـای سـیا و مـوسـاد جـلوگیـری کنید

     امروز در عراق، مى‏خواهند شیعه و سنى را به جان هم بیندازند. در پاکستان، این کار را مى‏خواهند بکنند. در افغانستان این کار را اگر بتوانند، مى‏کنند. در اینجا اگر بتوانند، مى‏کنند. هر جا بتوانند، مى‏کنند. ما اطلاع پیدا کردیم حتّى ایادى آنها به لبنان رفتند براى اینکه بتوانند بین شیعه و سنى اختلاف بیندازند. مشغول تلاشند. این عواملى که اختلاف‏افکنى مى‏کنند، نه شیعه‏اند، نه سنــى. نه به شیعه علاقه دارند، نه به تسنـن. نه مقـدسات شــیعه را قبول دارند، نه مقدسات سنى را. چند روز پیش از این، بوش – رئیس‏ جمهور امریکا – در سخنرانى‏اش به منفجر کردن حرم عسکریین (علیهم االسّلام) در عراق اشاره کرد. که منفجر کردند و اینها را تندروان سلفى کردند و شیعه را تحریک کردند و موفق شدند … اسم مى‏آورند از تروریستهاى عراق به عنوان القاعده و سلفى، در حالى که خودشان تحریک‏کننده هستند. عناصر بعثى قدیمى در عراق را خود سرویسهاى امریکایى و اسرائیلى دارند تحریک مى‏کنند براى ایجاد انفجار در هر نقطه‏اى که بتوانند انجام بدهند … آن کسانى که بدون فهم، فهم حقیقت، بدون تقوا، جمعیت عظیمى از مسلمانان را از دین خارج مى‏کنند، تکفیر مى‏کنند این گروه‏هاى تکفیرىِ نادان – حقیقتاً مناسب‏ترین صفت براى اینها نادانى است، اگرچه در آنها خباثت هم هست، اما جهالت مهمترین خصوصیت اینهاست – اینها را بایستى ما تا آنجایى که مى‏توانیم، ارشاد کنیم. مردم را از اینها بترسانیم که مردمِ ما «و لتصغى الیه افئده الذین لایؤمنون بالأخره و لیرضوه و لیقترفوا ما هم مقترفون» بعضى‏ها به خاطر ضعف ایمان، به خاطر ضعف معرفت، مجذوب این حرفهاى دشمنان مى‏شوند.      ۲۵/۱۰/۸۵

    تدبیر ش ۱۷

    در مقابل مثلث شوم تهدید، ارعاب و شایعات، عزم و اراده ملی را در دفاع   از اسلام و انقلاب به نمایش بگذارید

     ملت ایران از ۲۷ سال پیش، سینه خود را در مقابل توطئه ها، تلاشها و حیله های دشمنان سپر کرده است و با تکیه بر تواناییهای درونی و برونی و ریشه های عمیق خود، همه توطئه ها را ناکام گذاشته و روز به روز نیرومندتر شده است؛ به گونه ای که موقعیت امروز جمهوری اسلامی ایران با اول انقلاب، مطلقاً قابل مقایسه نیست … تهدید امریکا به تحریم ایران  موضوعی تکراری است.  امریکا و برخی کشورهای دیگر از سالها پیش جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده اند اما ملت ایران در همین فضای تحریم به پیشرفتهای درخشان علمی- فناوری و موفقیتهای فراوان رسیده است. بنابراین، این ملت بزرگ را از تحـریم نتـرســـانیـد چرا که وقتی ملتی بیدار شد و تواناییهای خود را کشف کرد، هیچ چیز قادر نخواهد بود او را متوقف کند. تهدید و ترساندن شیوه قدیمی و همیشگی سلطه گران برای «تضعیف اراده و عزم ملتها و چپاول منابع کشورها»ست … ترس و تسلیم در برابر دشمن، شیوه ملتها و مسئولان کشورهایی است که قدرت عزم و اراده ملی را درک‌نکرده‌اند، اما ملت ایران با شکستن طلسم تهدید و ارعاب سلطه گران و با اتکا به تجربیات موفق ۲۷ سال اخیر خود، در مقابل هر تهدیدی مقتدرانه می ایستد و مثل همیشه ثابت می‌کند که وعده الهی مبنی بر یاری ملتهای مؤمن، آزاده و عدالت خواه، وعده ای تخلف ناپذیر است.     (گزارش خبری) ۱۹/۱۱/۸۵

ابعاد منحصر بفرد انقلاب اسلامی ایران را برای نسل جوان تبیین نمائید

     حضور همه قشرها و صنف های مختلف در  روندپیروزی انقلاب اسلامی ایران از ویژگیهــــای بارز این انقلاب است. …  یکی از ابعاد مهم انقلاب اسلامی، ایمان واحـد، رهبری واحد و هدف واحد همه قشرهای مردم بود … تبلور عواطف، محبت، عشق و ایمان عمیق دینی در این حرکت بزرگ، وجه متمایز انقلاب اسلامی ایران از دیگر انقلابهای دنیاست و این ایمان دینی، ماده جوشان حرکت انقلاب اسلامی و عامل اصلی استمرار آن در چارچوب اهداف اساسی و خارج نشدن از مسیر اخلاق انسانی است … ناتوانی دشمنان در شناخت ایمان واحد و عمیق ملت ایران، علت توطئه‌ها، جنجال ها و تحرک آنان برضد ملت ایران در طول ۲۷ سال گذشته است … بیداری دنیای اسلام هم  یکی دیگر از ابعاد مهم انقلاب اسلامی ایران است.    (گزارش خبری)۱۹/۱۱/۸۵

با حضور هوشیارانه و بهنگام مردم در صحنه، تهدیدات دشمن را کم کنید

      شما همین راهپیمائى بیست‏ودوى بهمــن را نـگاه کنیـــد امسال همه گفتند و محسوس بود، به چشم مشاهده مى‏شد، کسانى که اهل محاسبه هستند، با محاسبه این را بیان کردند که تعداد و کمیت شرکت‏کنندگان در راهپیمائى امسال، چه در تهران، چه در شهرستانها، از سالهاى قبل بیشتر بود … اینطور حرکتها، اینطور حضور، این غیرت و حمیت الهى، موجب مى‏شود که قدرت جمهورى اسلامى و نظام اسلامى جلوِ چشم دشمنان نمود پیدا کند. تهدیدهاى آنها را کم مى‏کند و کم کرد.        ۲۸/۱۱/۸۵

با هوشیاری، توطئه پرهزینه کردن انرژی هسته ای و منصرف ساختن ملت از مطالبه‌ی آن را  خنثی نمائید

     دشمنان سعى کردند مسئله‏ى هسته‏اى را در کشور ما از چشم مردم بیندازند، یک عده هم شروع کردند به اینها کمک کردن. عرض مى‏کنم همین آدم‏هاى کوته‏فکر و سطحى‏نگر، احیاناً هم بعضى‏شان دلداده‏ى به آن سوى مرزها، مى‏گویند: انرژى هسته‏اى را مى‏خواهیم چه کار کنیم؟! با این خرج زیاد، با این زحمت زیاد، با این همه دردسر. اما ملت تسلیم نشد. مردم ما بیدار بودند، فهمیدند که مسئله‏ ى هسته ‏اى، فقط مسئله‏ى امروزِ کشور ما نیست؛ مسئله‏ى فرداهاى کشور و آینده‏ى کشور است؛ مسئله‏ى سرنوشت کشور است. این حق مسلّم خیلى از کشورها و  ملتهاست، اما مثل شما نمى‏آیند توى میدان تا این حق را مطالبه کنند. نتیجه چه مى‏شود؟ نتیجه این مى‏شود که آن کسانى که توانسته‏اند انرژى هسته‏اى را به دست بیاورند، در آینده‏ى نه‏چندان دورى خواهند توانست سرنوشتِ انرژى دنیا را در انرژى کنونى ما نفت و گاز است – که در اختیار کشور ما و کشورهاى این منطقه‏ى خلیج فارس هست، در دست دیگران بود و بنا بود آنها به ما بدهند، من بارها گفته‏ام که نه بشکه‏اى، هر بطرى‏اش را گرانتر از قیمتى که ما امروز به آنها یک بشکه را مى‏فروشیم، به ما مى‏فروختند؛ با هزار تحمیل. آنها مى‏خواهند فردا که نفتى وجود نداشت در دنیا – نفت که تا ابد نمى‏ماند، تمام مى‏شود – اختیار انرژى در دست آنها باشد. ملتهایى که مى‏توانند خودشان تولیدِ انرژى کنند، نکنند؛ این را مى‏خواهند، دنبال اینند. ملت ما این را فهمید، ایستاد. خوشبختانه مسؤولان ما آگاهانه دنبال این قضیه رفتند و تصمیمشان هم جدى است، به جاهاى بسیار خوبى رسیده‏اند؛ ان‏شاءاللَّه به جاهاى بهترى هم خواهند رسید.       ۲۸/۱۱/۸۵

شرکت پرشور و آرای بالای مردم به مجلس خبرگان ، شاخصِ مردم سالاری دینی است

     اتکای مجلس خبرگان به آرای مردمی ، پدیده ای بسیار مهم و شاخصِ کاملاً گویایی از مردمسالاری دینی است. دشمن اهمیت بی بدیل مجلس خبرگان را می داند و به همین علت از چند ماه قبل از انتخابات تلاش کرد با انواع روشهای تبلیغاتی – سیاسی و تهدید و ارعاب، مردم را از شرکت در انتخابات منصرف و دلسرد کند اما ملت مؤمن و هوشیار، گرمتر و گستــرده‌تر از انتخـــابـات قبلــی خبرگان، در انتخابات آذر شرکت کرد  بگونه ای که تعداد آرای مجلس خبرگان حتی از انتخابات شوراها بیشتر شد.حضور مراجع معظم، شخصیتهای اثرگذار، گروههای سیاسی مختلف و تشـکل‌هــای دانشجویــــی، از دیگر خصوصیات انتخابات آذرماه است. به یاری پروردگار، در انتخابات اخیر، از افتراق و جدایی و قهر خبری نبود و این جزو موفقیتهای بزرگ کشور و نظام است.    (گزارش خبری) ۳/۱۲/۸۵

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا