تبلیغ تنوع‌طلبی ممنوع

تبلیغ تنوع‌طلبی ممنوع

 

تبلیغ تنوع‌طلبی ممنوع

دکتر فرشته روح‌افزا

علاوه بر این‌که برای بعضی افراد امکان ازدواج فراهم نیست، چالش‌های فرهنگی هم به وجود آورده‌ایم؛ باید خانه، شغل ثابت، ماشین، یخچال ساید‌بای‌ساید، تلویزیون پلاسما و… داشته باشید تا ازدواج کنید. در غیر این صورت، زندگی شما به نتیجه نخواهد رسید. در تحقیقی که انجام داده‌ایم، مشخص شد کسانی که همه این‌ موارد را داشتند، باز هم زندگی‌شان به نتیجه نرسیده است، پس اگر همه‌چیز داشته باشید زندگی نمی‌کنید، هیچ‌‌چیز هم نداشته باشید، باز هم زندگی نمی‌‌‌کنید. این‌چنین است که آمار ازدواج پایین و آمار گناه بالا می‌رود.
 

ما توسط تلویزیون، روزنامه، عکسی که روی جلد مجلات زرد زده می‌شود و سایت‌های مختلف و وبلاگ‌ها که کنار آن‌ها حتماً یک پیام جنسی وجود دارد، داریم غرایز مردم را مرتب تحریک می‌کنیم. اگر بخواهیم خانه امن باشد، باید دور آن یک دیوار آهنی بکشیم.

شما زمینه‌های عشق را نگاه کنید، وقتی تنوع باشد، اصلاً عشق نمی‌آید. چرا فرهاد در داستان‌های ما کوه می‌کند، مگر آن موقع در جامعه زن کم بوده است؟ دلیلش این است که در آن جامعه تنوع‌طلبی نبوده است. این در حالی است که ما در فیلم‌هایمان تنوع‌طلبی و ارتباط با نامحرم را ترویج و آموزش می‌دهیم. این سبک زندگی اسلامی و هویت اسلامی نیست.

مثلاً در تبلیغات تلویزیون می‌بینیم که خانمی بسیار آراسته دارد آشپزی می‌کند. می‌خواهیم نشان دهیم که خانم در هر شرایطی باید زیبایی کامل خود را حفظ کند. چرا در جامعه هنرپیشه‌هایی که زیباتر هستند بین دختران و پسران محبوب‌ترند؟ هنرپیشه‌‌‌ها مدل شده‌اند و این مدل، غربی است. هالیوود هم همین کار را می‌کند؛ فوتبالیست و هنرپیشه‌ را الگو و جوانان را به خود جذب می‌کند.

مجله آشنا، شماره ۲۱۲، صفحه ۱۹

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا