تله نارنجک , تل صداگیر , تله‌گذاری , توالت‌های شناور , توپ پولیکایی

تله نارنجك , تل صداگير , تله‌گذاري , توالت‌هاي شناور , توپ پوليكايي

تله نارنجک
در عملیات نصر۷ برای جلوگیری از نفوذ عراقی‌ها نارنجک را تله می‌کردیم. به این صورت که ضامن آن را می‌کشیدیم و آن را با اهرم در حالت بسته زیر سنگ می‌گذاشتیم. بعد آن سنگ را به نقطه‌ای اتصال می‌دادیم به نحوی که اگر پای کسی به نخ تله گیر می‌کرد، سنگ حرکت می‌کرد و نارنجک منفجر می‌شد.
منبع: کتاب فرهنگ جبهه 

 

تل صداگیر
بچه‌های گردان شهادت که همه آرپی‌جی زن بودند، برای محافظت از گوش‌هایشان هنگام شلیک بخصوص شلیک مداوم به دلیل گران بودن هدفون‌های خارجی خودشان نوع جالبی ابداع کردند.
آن‌ها با استفاده از گونی و اسفنج فشرده و نصب آن‌ها به تل موبند دخترانه از صدمه‌ی صدای شلیک به گوش‌هایشان کاستند.
منبع: کتاب خلاقیت‌ها 

 

تله‌گذاری
وسایلی که نارنجک را در پوشش آن‌ها تله می‌کردند بی‌شمار بود. خصوصاً موقع ترک منطقه و عقب‌نشینی. از جمله‌ی آن‌ها جعبه‌های مهمات، لباس، قوطی کمپوت و کنسرو بودند، که در زیر آن نارنجکی با ضامن کشیده قرار می‌دادند.
وقتی دشمن جعبه‌ی وسایل را حرکت می‌داد نارنجک منفجر می‌شد و همه به هلاکت می‌رسیدند.
منبع: کتاب خلاقیت ها صفحه ۱۰۰ 

 

توالت‌های شناور
توالت شناوری ساخته بودیم که روی آب قرار می‌گرفت و احتیاج به تخلیه نداشت. این توالت‌ها با یک راهرو در وسط از هم جدا می‌شدند. از خصوصیات دیگرش این بود که داخل همان توالت از آب رودخانه استفاده می‌شد. یعنی کمی بالاتر از مجرای فاضلاب توالت، آب پاکیزه برای شست و شو و طهارت در دسترس ما بود.
از این توالت‌ها در جزیره‌ی مجنون و هور العظیم فراوان بود.
منبع: کتاب خلاقیت‌ها 

 

توپ پولیکایی
در خط مقدم عراقی‌ها پاتک زدند، بعد از مقاومت زیاد، مهمات ما تمام شد. یکی از بچه‌ها سریع پولیکای دستشویی را کند و آن را روی سنگر گذاشت و از داخل سنگر شروع به پرتاب خاک کرد. این در حالی بود که عراقی‌ها نزدیک می‌شدند چون سروصدای توپ و تانک زیاد بود. کسی متوجه نمی‌شد که این لوله‌ی توپ نیست بلکه پولیکاست ابتکار او باعث شد دقایقی دشمن مشغول شود و بچه‌ها بتوانند عقب بکشند.
منبع: کتاب خلاقیت‌ها صفحه ۱۵۶و۱۵۷ 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا