توصیه‌هایى براى شاد زیستن

توصيه‌هايى براى شاد زيستن

چطور خوشحال باشیم؟
شادى و خوشحالى مانند اشعه هاى خورشید به ما انرژى مى دهد و باعث درخشش ما خواهد شد. اگر تصور مى کنید شادى واژه اى است که هرگز در دایره لغات شما وجود ندارد، در این باره بیشتر بیندیشید. توجه به نکات زیر به شما نشان مى دهد که چطور مى توانید جرقه هاى شادى را در زندگى خود وارد کنید.

لبخند بزنید

یک لبخند در روز همه احساسات نامطبوع را از شما دور مى کند. این عادت تکرارى افراد خوشحال است که شما هم مى توانید آن را امتحان کنید. لبخند شما به دیگران نشان مى دهد که فردى مثبت و شاد هستید و به نوعى طراوت و شادابى را برایتان به ارمغان مى آورد. به علاوه باعث نزدیکى بیشتر شما به سایرین خواهد شد.

مثبت بیندیشید

اگر همواره فردى محزون و افسرده هستید که افکار ناراحت کننده اى در سر دارید و تصورتان بر این است که از بدو تولد، انسان ناکامى بودید، براى داشتن احساس شادى و نشاط لازم است که مثبت بیندیشید؛ یعنى تمام افکار منفى و بدبینى را از خود برانید.

با دوستان خود صحبت کنید

آیا امروز، روز کارى بدى داشته اید؟ مى توانید راجع به آن با دوستان نزدیک خود صحبت کنید. تحقیقات نشان مى دهد افرادى که از غم و اندوه و سوگ خود با دیگران حرف مى زنند، نسبت به افرادى که احساسات خود را مهار مى کنند احساس بهترى دارند. استرس بیش از حد به شما آسیب مى رساند و خوشحالى را از بین مى برد. بنابراین دفعه بعد که احساس کردید دنیا روى سرتان خراب شده، براى یک گپ صمیمانه نزد یکى از دوستان خود بروید.

کارى را انجام دهید که دوست دارید

آیا از انجام کارى که آن را دوست ندارید، لذت مى برید؟ مسلماً خیر. همه ما این شانس را نداریم که شغل دلخواه خود را داشته باشیم، ولى شما مى توانید فعالیت مورد علاقه تان را در اوقات فراغت خود انجام دهید. در حقیقت کارهاى مورد علاقه افراد قلمرویى است که در آنجا مى توانند احساس خوشحالى بیشترى داشته باشند.

این موارد را نیز در نظر داشته باشید، چون باعث تقویت احساس شادى شما خواهد شد:

– سعى کنید بیش از واقعیت خود را شاد نشان دهید.

– به ازاى هر گونه مهربانى و کمک دیگران، به شخص دیگرى کمک کنید.

– زمانى در روز را به تفکر و عبادت بپردازید.

– به افراد نیازمند یارى برسانید.

– ورزش منظم را در برنامه خود جاى دهید.

– نوزادى را که تازه متولد شده بغل کنید و ورود او را به جهان خوشامد بگویید.

– در زمان حال زندگى کنید. آینده را به آینده واگذارید.

به هر حال همه ما مى توانیم شاد باشیم، اگر سعى کنیم و در این زمینه سخت بکوشیم. بنابراین هرگز نگویید که شادى تنها یک واژه دور و دست نیافتنى است. خوش باشید و آن طور که دوست دارید زندگى کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا