نمونه ای از آثار دنیوی دعای پدر و مادر

 نمونه اي از آثار دنيوي دعاي پدر و مادر

۱ . یکی از علمایی که عمر بسیار با برکتی داشته مرحوم علّامه محمّد باقر مجلسی قدّس سرّه می باشد ، پدرِ بزرگوارِ ایشان می فرماید : در یکی از شب ها بعد از فراغت از مناجات شبانه ، حالتی برایم رخ داد که احساس کردم هرچه از خداوند بخواهم عطا خواهد فرمود ، متحیّر بودم که چه بخواهم در همین حال صدای گریه ی پسرم محمّد باقر از میان گهواره نظرم را به خود جلب کرد ، عرض کردم : « إلهی بحقّ محمّدٍ و آل محمّدٍ صلی الله علیه و آله و سلم  اجعل هذا الطفل مروّج دینک و ناشر أحکام سیّد رسلک صلی الله علیه و آله وسلم و وفّقه بتوفیقاتک التی لا نهایه لها » و شکی نیست که آن همه توفیقات ایشان به برکتِ این دعاست .

بحارالأنوار ، ج ۱۰۲، ص  ۹

۲ . آیت الله حائری شیرازی قدّس سرّه فرمودند : من بچه بودم ، وقتی به مادرم کمک می کردم مادرم می گفت : امیدوارم منبر أعلی بروی و این بود که ایشان آیت الله حائری شدند . که منبرها ، ضرب المثل ها و مطالبِ عالی داشتند .

۳ . مرحوم آیت الله مجتهدی قدّس سرّه فرمودند : شخصی می گفت : من نماز شب نمی خواندم ، تا این که در شبِ عروسی ام ، پدرم مرا باعروس دست به دست داد و بعد خودش در اتاقِ دیگر تنها خوابید . مادر من هم در آن موقع از دنیا رفته بود . بعد از اینکه پدرم در بسترش رفت ، متوجّه شدم که سرفه می کند ، ناراحت شدم ، گفتم : اگر مادرم زنده بود ، الان بلند می شد یک شربتی یا آبی دست پدر پیرم می داد . او هم آب را می خورد و دیگر سرفه نمی کرد بعد از این فکر از بستر عروسی برخواستم و پیشِ پدرم رفتم و به او رسیدگی کردم ، پدرم هم کم کم آرام شد و دیگر سرفه نکرد . بعد هم یک دعا برای من کرد . بعد از اینکه او دعا کرد ، احساس کردم نماز شب بخوانم البتّه یک عمر دلم می خواست نماز شب بخوانم ولی توفیق پیدا نمی کردم همان لحظه وضو گرفتم و یازده رکعت نماز شب خواندم بعد پیش عروس رفتم آن شخص می گفت : « بیست و هفت سال است که در اثرِ دعای پدرم ، نماز شب من ترک نشده است » .

بررسی گناهان کبیره ، آیت الله مجتهدی ، ص ۱۵۹

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
پیمایش به بالا