۱- بهاء الله بیان کرده: ” بگو ای عباد ، حق (من ) با کلمه یفعل ما یشآء آمده و اعتراضات عالم نزد این کلمه معدوم و مفقود میفرماید انّه لو یحکم علی الارض حکم السّمآء او علی السّمآء حکم الارض لیس لاحد ان یعترض علیه. “( اقتدارات – بهاء الله – صفحات ۱۳ و ۱۴)
یعنی اینکه بگو ای عباد حق (من ) با کلمه یفعل ما یشآء آمده و اعتراضات عالم نزد این کلمه معدوم و مفقود میفرماید اگر بر زمین بگوید آسمان است یا بر آسمان بگوید که زمین است هیچ کس حق اعتراض به وی را ندارد که چرا بگوید.
۲- بهاء الله ذکر کرده:” اگر نفسی الیوم بجمیع علوم ارض احاطه نماید و در کلمه بلی توقّف کند لدی الحقّ مذکور نه و از اجهل ناس محسوب …”( اقتدارات – بهاء الله – صفحه ۱۱۱)
۳- میرزا حسینعلی بهاء بیان نموده:” دع العلوم لانّها منعتک عن سلطان المعلوم.”
( مجموعه الواح مبارکه (چاپ مصر)- بهاءالله- صفحه ??)
یعنی علوم را رها کن چون آنها تو را منع می کنند از رسیدن به پادشاه معلوم(بهاء).
۴- بهاء الله بیان کرده: “انتم یا احباء الله کونوا سحاب الفضل لمن آمن بالله و بآیاته و عذاب المحتوم لمن کفر بالله و کان من المشرکین .”( مجموعه الواح مبارکه (چاپ مصر)- بهاءالله- صفحه ??? )
یعنی برای بهائیان ابر رحمت و برای کافران و مشرکان عذاب محتوم باشید.
۵- بهاء الله در مور ربا حکم داده:
“فضلاً علی العباد ربا را مثل معاملات دیگر که مابین ناس متداولست قرار فرمودیم یعنی ربح نقود از این حین که این حکم مبین از سمآء مشیّت نازل شد حلال و طیّب و طاهر است.”
(اشراقات – بهاء الله – صفحه ۸۴)
۶- در نهی از دست بوسیدن ، میرزا حسینعلی بهاء ذکر کرده:
“قد حُرِّمَ علیکم تقبیلُ الأیادی فی الکتاب هذا ما نُهیتمُ عنه من لَدُن ربّکُمُ العَزیزِ الحَکّامِ.”
( کتاب اقدس- بهاء الله- صفحات ۲۹ و ۳۰)
۷- جناب بهاء الله از حمام های عجم انتقاد کرده و بیان نموده:
” ادخلوا مآء بکراً و المستعمل منه لا یجوز الدّخول فیه ایّاکم ان تقربوا خزآئن حمّامات العجم من قصدها وجد رآئحتها المنتنه قبل وروده فیها …”( کتاب اقدس- بهاء الله- صفحه ۱۰۳)
یعنی داخل شوید به آبی که غیر مستعمل است و جایز نیست داخل شدن در آب مستعمل و پرهیز کنید از نزدیک شدن به خزینه های حمام های عجم، کسیکه نزدیک به این خزینه ها می شود بوی کریه و متعفن آنها را از دور احساس می کند.
نویسنده: شادی رئوفی