۱۰ روش ایجاد تعادل در امور مختلف

10 روش ايجاد تعادل در امور مختلف

داشتن تعادل در همه جوانب زندگی میتواند در سرنوشت و مـوفقـیـت شـمـا تاثیر بسیاری داشته باشد. یک زندگـی مـتعـادل در بــرگیـرنده شغل خوب، همسر مناسب، روابـط کـارآمـد و دوستان مفید می باشد. این فاکتورها از طریـق دور  اندیشی و کسب تجربه به راحتی قابل تحقق اسـت. فقط کافی است تصمیم گرفته و در راه خود استوار باشید. در ادامه ۱۰ روش ایجاد تعادل در امور مختلف را میخوانید.

۱- پیشنهاد تحول در کار را با کارفرمای خود در میان بگذارید: کـارفـرمایان خواهان پیشرفت و ترقی، همواره از ارزش یک کارمند خوب آگاه می بـاشـنـد. تـغییرات می تواند شـامـل کـار پاره وقت، تقسیم کـار و یا برقراری ارتباطات راه دور باشد. نخـستـیـن اقـدام شما تحقیق درباره خط مشی و شیوه رسیدگی به درخواستهای کـارفرمای خود بوده و پس از آن بسراغ او بـروید. در ایـن حالت شما خود را مجهز به اطلاعات کافی و یک طرح  سازنده نموده اید.

۲- شغل خود را تغییر دهید: بالطبع برخی شغل هـا تـنـش زا تـر و و قـتگیـرتـر از دیگر شـغلهـا مـی باشند. اگر شـما بـه زمـان بـیـشتری برای خود و خـانـواده تـان نـیـاز داریـد اکنون زمان آن فـرا رسیده که بدنبال یک شغل کم دردسرتر و انـعطـاف پـذیر تـر در زندگی خود باشید.

۳- آهسته تر گام بردارید: زندگی براستی کوتاه و زودگذر میباشد. پـس اجـازه ندهید کـه امـور زنـدگی بـسرعت از مقابل دیدگان شما گذر کنند. از حرکت باز ایـسـتید تـا قادر بـاشید از امور و افراد پبرامون خود بیشتر لذت ببرید. در کـار زمـان بـیشـتری را مـیـان دو جـلسه اخـتـصاص دهـیـد. بــرای هر آخر هفته خود برنامه ریزی نکنید و سـعـی کـنید راه هایی را بیابید که از امور استرس آور به دور باشید.

۴- مدیریت زمان خود را بهبود بخشید: از پشت گـوش انـدازی کـارها خودداری کنید. بـرای اغـلـب افـراد اسـتـرس و تنش حقیقتا از بی نظمی، بهم ریـختـگی و پشـت گـوش اندازی کارها نشات میگیرد. بیاموزید که اهداف واقع بینانه تری را در زنـدگـی دنبال کرده و سپس خودتان را وقف آنها گردانید. آنـگاه نـه تنـها احسـاس تـنـش کمتری خواهید کرد بلکه کارهایتان سامان خواهند یافت.

۵- مسئولیتها را تقسیم کنید: با آنکه برخی اوقات ما چنین می پـنـداریم کـه تنها این خود ما هستیم که توانایی و صلاحیت انجام کاری را دارا می باشیم، امـا بـیشـتر اوقات صحت ندارد. ازشریک و یا اعضای خانواده خود بخواهید که در مسئولیت های شخصی و خانوادگی به شما یاری برسانند. مسئولیت مراقبت و نگهداری فرزندان و یا والـدین نباید تنها بدوش یک فرد باشد.

۶- بـرای امـور بـی اهمیت خود را عذاب ندهید: هـرچنـد عـمـل بـه آن از گـفـتـنـش دشـوارتـر می باشد اما برای یکبار هم که شده کارها را به حال خود رها کنید. مـگـر چه اتـفـاقی روی میــدهد اگر هر روز ظرفها شسته نگردند و یا هر هفته خانه پاکیزه نـگـردد؟ بیاموزید که اموری که زیاد در زندگی شما تاثیر گذار نمیباشند را شنـاسایی کرده و آنها را به حال خود رها کنید بدون آنکه خود را برای انجام ندادن آن کار سرزنش کنید.

۷- گزینه های خودتان را کنکاش کنید-کمک بطلبید: اگر در مسـئولیت های خانواده خود غرق شده اید و اگر اسطاعت آن را ندارید، کمک بخواهید. برای فرزندان خود پرستار استخدام کنید و یا برای خودتان از یک مشاور کمک بطلبید. در بـیـشتر مـوارد شما گزینه هایی در اختیار داشته اما برای یافتن آنها به صرف زمان نیاز دارید.

۸- مسئولیت قبول کنید-اولویتها را مشخص گردانید: بـرخی اوقـات برای ما آسانتر است که خود را غرق کارها کرده تا آنکه فهرستی از الویتهای کاری که باید انـجام پذیرند را تدارک ببـینیم. یک فـهرسـت را برنامه ریـزی کـرده و آن را اولـویت بندی کنید. سپس به تربیت اقـدام بـه انـجام آنـها نـمایید. شـما از آنکه کارهای انجـام گرفته را از فهرست خود یکی پس از دیگری خط زده و حذف می کنید احساس رضایت لذت بخشی خواهید کرد.

۹-ساده زیستی را بیاموزید: زیـاده طـلبـی و قـبـول مسئولیت و وظـایـف بـیـش از حد جزئی از سرشت و ماهیت انسانها میباشد. راهـی را بـیابید که زندگی خود را ساده تر گـردانـیـد. شـیـوه زنـدگی خود را متحول سازید. از بینظمی ها و لوازم بی استفاده خود در زندگی و منزلتان خلاصی یابید.

۱۰- سخن آخر همان اعتدال و توازن در زندگی میباشد: بـاید اعتدالی که مناسب  شما میباشد را بیابید. موفقیتهای خود را جشن گرفته و شکستهـای خـود را فـرامـوش کنید. زندگی یک فرایند می باشد در هیچ کاری افراط و تفریط نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا