طرز تهیه شیرینی بادامی

شیرینی بادامی یکی از شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد، این شیرینی خوش طعم طرفداران زیادی دارد و برای پذیرایی بسیار مناسب و شیک است، شیرینی بادامی را می‌توان به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی بادامی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم شیرینی بادامی
روغن جامد ۹۰ گرم
پودر قند ۸۵ گرم
پودر هل ¼ قاشق چای‌خوری
پودر بادام ۷۰ گرم
آرد برنج ۴۰ گرم
آرد سفید ۱۰۰ گرم

طرز تهیه شیرینی بادامی

برای تهیه شیرینی بادامی ابتدا روغن جامد را در یک ظرف بریزید و سپس پودر قند را به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و مخلوط آن‌ها، سبک و کرم رنگ شود، سپس با توجه به ذائقه خودتان مقداری پودر هل را اضافه کنید و هم بزنید.

بعد آرد برنج را روی مواد بریزید و با لیسک هم بزنید تا کاملا با مواد ترکیب شود و سپس پودر بادام را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و بعد آرد را که از قبل الک کرده‌اید و بافت آن سبک و یکدست شده است را کم‌کم اضافه کنید.

آرد را کنترل شده اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر جمع شود و بافت آن نرم و لطیف شود که به دست نچسبد، سپس خمیر را در یک پلاستیک فریزر قرار دهید و با دست یا وردنه کمی پهن کنید و سپس به مدت ۶ ساعت در دمای محیط استراحت دهید.بعد از این زمان خمیر را از پلاستیک بیرون بیاورید و روی سطح صاف با وردنه به قطر نیم میلیمتر باز کنید و با کاتر در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و یا از قالب‌های آماده استفاده کنید و خمیر را قالب بزنید و سپس کف سینی فر را کاغذ روغنی قرار دهید.

بعد برش‌های خمیر را با فاصله در سینی یا قالب بچینید و روی آن خلال پسته یا بادام قرار دهید و به آرامی کمی فشار دهید تا سفت شود و سپس سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۵۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

سپس به مدت تقریبا ۱۲ دقیقه اجازه دهید تا شیرینی‌ها خوب بپزند و بعد از این زمان سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا شیرینی‌ها خنک شوند، بعد از آن شیرینی‌ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دیگری بچینید.

اگر می‌خواهید بعدا از این شیرینی استفاده کنید می‌توانید شیرینی‌ها را در ظرف در بسته برای مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید و بعد در هنگام استفاده تعدادی شیرینی بادامی را در ظرف مناسب بچینید و برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای سرو کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
پیمایش به بالا