صفحه اصلی دوره بازکردن همه
3 از 3

۹۸-تاثیرات فردی رسانه بر انسان و نقش آفرینی خانواده – افسردگی قسمت سوم

متن

بسم الله الرحمن الرحیم
کارشناس: استاد تراشیون
عنوان: مربی و استعداد فرزند

هر انسانی، استعدادهای درونی دارد که بستر شکوفاسازی آنها باید فراهم بشود.
این تعریف همان تربیت به معنای عام است.
معرفی تربیت از دیدگاه شهید مطهری: تربیت به معنای شکوفاسازی استعدادهای بالقوه است.
همه انسان ها در درونشان گنج های پنهانی دارند که اگر ما بتوانیم بستر شکوفایی این استعدادها را فراهم کنیم تا در رفتار و کلام و منش آنها تجلی پیدا کند به این معناست که توانستیم به نوعی اینها را تربیت کنیم.
عناصر مهم در شکوفاسازی استعدادها:
۱- مربی
۲- امکانات مناسب
۳- محیط مساعد
به این سه عنصر توجه داشته باشیم و با کمک این عوامل است که می توانیم استعدادهای یک انسان را شکوفا کنیم.
چند نکته در رابطه با مربی:
۱- مربی باید کاربلد باشد.
۲- دانش آموزان و نوآموزان را باید به خوبی بشناسد.
اگر به خوبی نشناسد نمی تواند آن ارتباط لازم در رابطه با شکوفاسازی را برقرار کرده و انجام بدهد.
۳- مربی باید دلسوز و پای کار باشد.
۴- مربی باید به تفاوت های فردی بچه ها توجه کند.
هر انسانی ممکن است که یک سری از استعدادهای خاصی را دارا باشد. بصورت فردی باید به تربیت بچه ها توجه داشته باشیم. و از این استعدادها خاص برای تربیت آنها استفاده کنیم.

مربی می تواند پدر و مادر یا معلم مدرسه یا مربی پیش دبستانی باشد.

محتوای درس
پیمایش به بالا