صفحه اصلی دوره بازکردن همه
2 از 4

۸۰.اوقات فراغت مناسب قسمت ۱

متن

بسم الله الرحمن الرحیم
کارشناس: استاد تراشیون
عنوان: اوقات فراغت مناسب، قسمت اول

یکی از مسائلی که بشر با آن مواجه است این بوده که مدت زمانی را کار و فعالیت می کند، دانش آموزان درس می خوانند و مدرسه می روند یا در طول ایام هفته، روزهایی را درس می خوانند. یک فراغتی را در پایان هفته یا تعطیلاتی را دارند. این از موضوعاتی است که ما باید برای آن برنامه داشته باشیم.
فَإِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْ: پس هنگامی که از کار مهمّی فارغ می‌شوی به مهم دیگری پرداز (سوره شرح، آیه ۷)
فراغت به این معنا نیست که اگر انسان در یک زمانی کاری نداشت، زمانش را به بطالت و بیکاری سپری کند. خواب های طولانی داشته باشد و از رسانه ها ساعت های فراوان استفاده کند.
یکی از نگرانی های افرادی که در فضای فرهنگی و تربیتی کار میکنند، همین زمان های فراغت است.
فراغت ها منجر به آسیب ها و مشکلاتی از قبیل رفتاری و خلقی و عقلانی می شود. و لذا برای آن باید برنامه ریزی جدی کرد.
یک اصل: اوقات فراغت نباید به معنای بیکاری و بطالت سپری بشود.
ملاک هایی برای برنامه ریزی اوقات فراغت فرزندان:
۱- اوقات فراغت زمان مناسبی برای جبران کسری های بچه ها می تواند باشد.
مثلا فرزند ما خط خوبی ندارد. از لحاظ جسمی و ورزشی ضعیف است. فراغت زمان مناسبی برای جبران این موارد است. در این زمان می توانیم برنامه داشته باشیم برای تقویت ابعاد این ضعف ها!

محتوای درس
پیمایش به بالا