صفحه اصلی دوره بازکردن همه
3 از 4

۸۱.اوقات فراغت مناسب قسمت ۲

متن

بسم الله الرحمن الرحیم
کارشناس: استاد تراشیون
عنوان: اوقات فراغت مناسب، قسمت دوم

بحث فراغت بچه ها و دانش آموزان موضوع مهمی است. اولین ملاک این بود که در این زمان به کسری ها و مشکلاتی که فرزندان دارند، توجه کنیم و برنامه ریزی کنیم تا تقویت بشود.
ملاک هایی برای برنامه ریزی اوقات فراغت فرزندان:
۲- در ایام فراغت، فرزندان را به مشارکت های اجتماعی و خانوادگی دعوت کنیم.
مثل:
• دعوت فرزند برای شرکت در گروه های جهادی
• سوق دادن فرزند برای کمک به پدر بزرگ و مادر بزرگ و سالمندان محله
طبق بررسی هایی که امروزه انجام شده است، انجام این فعالیت ها به روح و روان انسان کمک می کند. عمر انسان را هم طولانی تر می کند.
یکی از مواردی که باعث افزایش روزی انسان در ابعاد مختلف می شود، مواسات ها و کمک کاری ها می باشد.

۳- بچه ها نیاز دارند که در برخی از موارد، اندوخته هایی داشته باشند.
مثلا در برخی از کارهای فنی، مهارتی و هنری اندوخته هایی داشته باشند.
این که انسان در این زمینه ها توانمندی نداشته باشد، نشان دهنده ضعف نیست، ولی در صورت داشتن توانمندی، نشان از رشد انسان خواهد داد.

یک نکته تربیتی:
خیلی از والدین به دنبال این هستند که فرزندان، اعتماد به نفس داشته باشند. یکی از راه های تقویت اعتماد به نفس، فراهم کردن زمینه این است که بچه ها در برخی از زمینه ها توانمند بشوند.
فرزند بتواند در برخی از زمینه ها حرف برای گفتن داشته باشد. اگر این چنین باشد باعث می شود که اعتماد به نفسش افزایش پیدا کند.
مثال: فرزند ما خط خوبی ندارد، در ایام فراغت کمک می کنیم که خطش خوب بشود. زمانی هم خطش خوب است، ولی کمک می کنیم که عالی بشود، این همان قدرتمندی و توانمند سازی فرزند است.

محتوای درس
پیمایش به بالا