صفحه اصلی دوره بازکردن همه

۳۱.فرزندان و رسانه ها(قسمت دوم)

متن

بسم الله الرحمن الرحیم
کارشناس: استاد تراشیون
عنوان: فرزندان و رسانه ها(قسمت دوم)

آنچه بیان شد:
رسانه ها، یکی از عوامل مهم تأثیرگذار محیطی بر تربیت فرزندان می باشد.
اگر می خواهیم تربیت را در مسیر خودش قرار بدهیم، باید رسانه ها را مدیریت کنیم.
یکی از نکاتی که برای حوزه رسانه بیان شد این بود که رسانه ها مخصوصا ابزار آن باید بصورت مشترکی باشد. که به دنبال آن هم ضریب اطمینان و نظارت بالا می رود و هم میزان استفاده (از رسانه) بین اعضای خانواده تقسیم می شود و سبد استفاده فرزندان از رسانه هم کمتر می شود.

نکته ی دوم:
رسانه ها باید ممنوعیت و محدودیت داشته باشد.
۱- ممنوعیت زمانی
۲- ممنوعیت برنامه ای
۳- ممنوعیت مکانی
والدین باید هم زمان را محدود کنند، هم در نوع برنامه ها محدودیت ایجاد کنند و هم محدودیت هایی را برای مکان ها مورد استفاده از رسانه در نظر بگیرند.
مثلا: اگر ما تلفن همراه، کامپیوتر یا لپ تاپ را به فرزند بدهیم و او هم داخل اتاقش بصورت جدا استفاده کند، مضر است و آسیب هایی را به دنبال خواهد داشت.
گاهی اوقات باید استفاده از رسانه ها در اتاق های شخصی و خصوصی باید جزئی از ممنوعات باشد. نباید هم این کار با تنش و تندی انجام بشود.
مسیر و روش زندگی بطوری طراحی بشود که بچه ها این را لمس بکنند که نحوه استفاده از رسانه در منزل به صورتی است که اجازه ورود به اتاق های شخصی را ندارد
در بعضی از شرکت ها و سازمان ها شاید دیده باشیم که در بعضی از اتاق ها، اجازه بردن تلفن همراه وجود ندارد چون میخواهند در اتاق تمرکز لازم را داشته باشند
بچه ها باید بدانند که اتاق خوابشان برای خوابیدن است، نه برای گشتن در فضاهای مجازی

محتوای درس
پیمایش به بالا