صفحه اصلی دوره بازکردن همه

آموزش افکار دینی، توحید

متن

بسم الله الرحمن الرحیم

کارشناس: استاد همیز

عنوان: آموزش افکار دینی، توجه به نماز

آموزش افکار دینی مربوط به زیر هفت سال است. یعنی باید پدر و مادر برای فکر توحیدی، نبوت، امامت، معاد و عدالت در همان ایام شروع کنند.

  • کسانی که این مطلب را نادیده می‌گیرند شاهد هیجانات منفی فرزندان در بزرگسالی خواهند بود.

مثال: یادم است که بچه‌ها من کوچک بودند. ماهی درست کرده بودم. یکی از بچه‌ها گفت: چقدر ماهی خوبی، اصلاً تیغ ندارد. به او گفتم: ماهی جنوبه!

آن‌یکی فرزند سؤال کرد: ماهی جنوب یعنی چه؟

پسر بزرگ‌ترم گفت: یعنی در خلیج‌فارس بوده است.

دوباره سؤال کردند: خلیج‌فارس یعنی چه؟

بنده فوراً از آیه قرآن استفاده کردم که می‌فرماید ما از آب دریاها به شما گوشت تازه دادیم … و گفتم: بچه‌ها، این ماهی در حال راه‌رفتن در اقیانوس و دریا بود. به ساحل نزدیک شد و در تور ماهیگیر افتاد. صید شد و به شیلات بردند و شیلات تمیز کرد و به کامیون داد. کامیون هم به تهران آورد و بابا رفت خرید آورد و من درست کردم.

پسر ۴ساله ام گفت: ما چقدر بدجنسیم، از خانواده جدایش کردیم؟

گفتم: نه، به‌قدری خوشحال است که ما او را می‌خوریم که نگو! چون ما نماز می‌خوانیم و به ملکوت آسمان‌ها می‌رود. اگر آنجا بود به دل ماهی بزرگ‌تر می‌رود.

باورتان می‌شود الآن پسر من دکترای دانشگاه دارد؛ ولی یک نماز قضا هم ندارد.!

نماز به جانش نشسته است. می‌فهمد. از همان بچگی! نماز یک کار خوب برای نظام هستی است. با نماز تولید ملکوت اعلا می‌کنیم. با خداوند ارتباط برقرار می‌کنیم.

بنابراین، آموزش توحید، آموزش نعمت‌های خداوند، نظم در نظام هستی همه چیزهایی می‌شود که از همان ابتدا می‌توانید با بچه‌ها شروع کنید که باید خودتان بیشتر تحقیق و مطالعه کنید تا به نتیجه برسید.

پیمایش به بالا