صفحه اصلی دوره بازکردن همه

وقت گذاری مادر برای مطالعه کتاب

متن

بسم الله الرحمن الرحیم

کارشناس: استاد همیز

عنوان: وقت گذاری مادر برای مطالعه کتاب

از توفیقات خوبی که مادرها می‌توانند در آموزش بچه‌ها داشته باشند، مطالعه کتاب است. هم خودشان باید زیاد کتاب بخوانند و هم برای فرزندانشان باید کتاب بخوانند و کتاب بخرند.

اصلاً بخشی از هزینه زندگی باید خرج مطالعه بشود.

افتخار می‌کنیم به رهبر عزیزمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ایشان به‌قدری مطالعه می‌کنند که خیلی از نویسنده‌ها این افتخار را دارند که تقریر ایشان را برای کتاب‌هایشان داشته باشند. این می‌تواند الگوی زیبایی برای زندگی ما باشد تا مطالعه را ارزشمند بدانیم و بسیار از این موضوع لذت ببریم.

این‌طور هم نباید باشد که خرج زیادی از خانواده صرف این موضوع بشود و راهکارهایی مثل تعویض کتاب با دوستان و همسایه‌ها وجود دارد که می‌توان استفاده کرد.

بیان یک خاطره: سال‌های بسیار قبل معلم فرزندم مرا به مدرسه خواست. گفت: همیشه از دانش‌آموزان که می‌خواهم فرآورده‌های لبنی را بنویسند هفت مورد می‌نویسند. ولی فرزند شما ۹ مورد را نوشته است. در ۲۰ سالی که معلم بوده‌ام این برایم مهم بوده است. خب اینها اثر کتاب‌ها و مطالعاتی بود که ما در منزل داشتیم.

گاهی اوقات ما می‌توانیم در قالب داستان و قصه ادب را به فرزند یاد بدهیم. رفتارهای بامحبت و ایثار را از این طریق می‌توانیم آموزش بدهیم. بدون اینکه آنها دچار مشکلاتی بشوند. این کتاب‌خواندن برای هر سنی فوق‌العاده است.

یکی از توصیه‌هایی که به پدرها می‌شود این است که بچه‌ها را بعد از شام جمع کنند و برایشان کتاب بخوانند و این کتاب‌خواندن‌ها در سنین مختلف هم تفاوت دارد.

اگر این نشست مطالعه‌ای حتی به‌اندازه نیم ساعت به‌عنوان یک رفتار طبیعی نمایش داده بشود می‌بینید که بچه‌ها از این گوشی‌ها نجات پیدا می‌کنند. از اذیت‌هایی که شبکه‌های خارجی می‌کنند نجات پیدا می‌کنیم.

پیمایش به بالا